Смаки в олії: нетиповий підхід від Royal Spice

Якось на виставці INPRODMASH познайомився з дивним хлопцем – Томашем. Він стояв за скромним стендом, заставленим непримітними пляшечками з олією. На запитання “що продаєте?” відповів дивно: “Не олію, а смаки”.

Заінтригований, залишився послухати.

Виявилося, що Томаш працює в польсько-українській компанії Royal Spice. Вони роками розробляли різні харчові добавки, але справжньою їхньою гордістю стали авторські ароматизатори на олійній основі.

Навіщо смаки в олії?

“Зацікався”, – Томаш відкрив одну з пляшечок з назвою “Курка BBQ”. “Принюхайся, але обережно”.

Аромат був настільки насиченим, що здавалося, ніби поруч смажать барбекю. Неймовірно.

“Більшість ароматизаторів роблять на водній основі, – пояснював Томаш. – Але ми пішли іншим шляхом. Олія тримає аромат набагато довше. Не випаровується при нагріванні. І головне – ідеально змішується з жирами в м’ясі чи фарші”.

Логіку я зрозумів. М’ясо містить жир, а подібне розчиняється в подібному, як вчили нас на хімії. Олія з ароматом проникає в жир і залишається там.

Для кого ці дивні олії?

Спитав Томаша, хто їхні клієнти. Виявилося – переважно харчові виробництва. Причому найбільше – м’ясопереробні підприємства.

“Уяви, – каже, – ковбасний цех. Додають до фаршу 0,2% нашого ароматизатора “Свинина з часником” – і звичайна варена ковбаса пахне як домашня. Ніяких додаткових етапів виробництва. Просто капнув у фарш – і все”.

Другий за популярністю сегмент – м’ясні та рибні снеки. Чіпси, сухарики, грінки. Їх занурюють в олію, то чому б відразу не використати ароматизовану?

Що в колекції?

Томаш показав усю лінійку:

“Курка BBQ” – запах як у американських ресторанчиках “Шашличний дим BBQ” – ніби шашлик щойно зняли з мангалу “Базилік копчений” – несподіване поєднання зелені та диму “Індичка з грибами” – самодостатній, багатий аромат “Курка запальна” – з гострим, пекучим хвостиком “Курка-гриль з спеціями” – з виразними нотками прянощів “М’ясо запечене” – класика, яка працює завжди “Свинина з часником” – традиційний для ковбас “Сир копчений” – дивовижно передає аромат копченого сиру “Птиця копчена з гірчицею” – з легкою пікантністю

Стаття по темі:  Столтенберг: НАТО надасть Україні новий пакет допомоги

“Чому саме такі?” – питаю. Виявляється, все просто – ці смаки найбільше замовляють виробники.

Як це працює на виробництві?

Найбільше мене зацікавило практичне застосування. Томаш пояснив, що для різних продуктів використовують різне дозування, але зазвичай це мізерні кількості – від 0,1% до 0,5%.

“Для фаршевих виробів просто додають на етапі замішування. Для маринадів змішують з основою. Можна навіть для обприскування готових продуктів використовувати, попередньо розбавивши звичайною олією”.

“І скільки ж такої олії треба на тонну продукції?” – уточнюю.

“Від 1 до 5 кілограмів, – відповідає Томаш. – Навіть для великого виробництва це мізер”.

Навіщо це виробникам?

Головна перевага, як я зрозумів – можливість швидко розширити асортимент. Взяли базовий фарш, розділили на частини, в кожну додали різний ароматизатор – і маєте кілька видів продукції без змін у технології.

А ще економія. Не треба купувати різне обладнання для копчення чи спеції. Одна пляшка замінює кілограми дорогих прянощів.

І швидкість. Не потрібно вивчати нові технології чи наймати фахівців з копчення.

Хто це купує?

“Хто основні клієнти?” – продовжую розпитувати.

“Спочатку були дрібні ковбасні цехи, – каже Томаш. – Їм особливо боляче інвестувати в дороге обладнання. Потім підтягнулися середні виробники, яким набридло морочитися з коптильнями. А зараз навіть деякі великі заводи почали використовувати”.

Постачають тільки оптом, працюють з юридичними особами. Томаш каже, що бували запити і від приватних кулінарів, але це не їхній профіль. Тут потрібні стабільні оптові закупівлі.

Продукт зберігається 24 місяці в закритій тарі. Постачається в ПЕТ пляшках різного об’єму, що зручно для підприємств будь-якого масштабу.

Прощаючись, згадав, що у Томаша завжди можна замовити зразки для тестування. Непогана стратегія – спочатку дати спробувати, а потім вже говорити про гроші.

Стаття по темі:  Паркетна дошка від САЛОНУ ПІДЛОГИ PARKETUA

Ось так звичайна зустріч на виставці відкрила для мене світ харчових технологій, про який раніше навіть не замислювався. І, як виявилося, не тільки смак, але й аромат часто упакований в пляшечку. Доречі, Томаш залишив візитівку з контактами та сайтом, посилання – https://royalspiceua.com/

Share

You may also like...