Як створити благодійний фонд. Керівництво до застосування

З розвитком культури благодійності в Україні щорічно вдається вирішити питання допомоги багатьом людям, які потребують матеріальної підтримки та емоційного внеску. Це робочий інструмент, який реалізується через організацію благодійних фондів та некомерційних організацій. Як створити таку структуру, що таке реєстрація благодійної організації? Що для цього потрібно? І, головне питання, хто буде зацікавлений у виділенні коштів на благі цілі? Відповіді на ці питання ми розкриємо у нашій статті.

Навіщо утворюються благодійні фонди допомоги?

Здавалося б, відповідь очевидна. Подібні організації створюються з метою надання допомоги фізичним особам або спеціальним відомчим організаціям. Наприклад, дитячим будинкам чи будинкам інвалідів. Крім основного завдання допомоги нужденним, створення благодійної організації вирішує низку додаткових питань.

До них належать створення робочих місць та зниження податкового навантаження для юридичних осіб, які здійснюють матеріальні внески. Тому для потенційного благодійника може бути цікаво, що окрім вирішення важливої ​​та потрібної місії з надання допомоги, можна отримати додатковий рекламний, репутаційний та податковий бонус.

Структура роботи благодійного фонду

Розгляньмо схему роботи благодійного фонду. Хто бере участь у процесах та який функціонал здійснює.

Правильно організувати роботу та систему взаємодії всіх учасників – важлива складова здійснення діяльності благодійного фонду.

Існує правило, яке дозволить досягти успіху у обраному напрямку та допомогу більшій кількості людей.

На жаль, все частіше набувають поширення шахрайські схеми виведення коштів, зібраних під егідою допомоги. Тому питання наявності кришталево прозорої репутації вкрай важливе у сфері благодійності.

Без кваліфікованого персоналу буде непросто справлятися у цій галузі. Необхідні грамотні юридичні консультанти, маркетологи, менеджери та управлінці.

Щоб про ваше підприємство дізналися, потрібна продумана маркетингова кампанія, яка допоможе зібрати благодійників та меценатів.

Чим займається благодійний фонд? Які проекти можна реалізувати?

Основну роботу такої організації можна поділити на кілька основних напрямів діяльності.

  • Це робота з фізичними особами та збір коштів за допомогою проведення певних заходів. Це може бути спортивний марафон, концерт або аукціон;
  • Продаж акційних товарів. При цьому частина виручених коштів йде на благодійні цілі;
  • Робота із великими приватними благодійниками;
  • Встановлення спеціальних боксів для зборів коштів;
Стаття по темі:  Скрытая мобилизация: кому в Беларуси приходят повестки

Можна вибрати один напрямок або вести роботу, поєднуючи кілька видів діяльності.

Як відкрити та зареєструвати фонд зі збирання грошей?

Для того, щоб почати збирання коштів для нужденних, потрібно мати юридичну, адміністративну та господарську базу для ведення діяльності. Для цього необхідно запустити проект реєстрації юридичної особи. Найчастіше використовують форму реєстрації як громадську організацію, фонд чи установу. Для оформлення документів потрібно:

  • заяву за типовою формою;
  • підтвердження оплати державного мита;
  • установчі документи;
  • рішення про створення благодійної організації;
  • інформація про засновників;
  • документ, що підтверджує юридичну адресу нової юридичної особи.

Варто зазначити, що на відміну від реєстрації звичайних ТОВ чи ФОП, відомості подаються не до податкового органу, а до Міністерства Юстицій. Цей державний орган ухвалює рішення щодо діяльності некомерційних організацій.

Якщо ви вирішите започаткувати комерційний благодійний фонд, то рішення про реєстрацію прийматиме податкова служба.

На момент збору документів та напередодні початку активної роботи подумайте, хто зможе стати засновником вашої організації. Можливо вже на цьому етапі ви зможете привернути увагу приватних великих благодійників та юридичних осіб для участі у благородній справі.

Одне з непорушних правил, передбачених галузевим законодавством, — це створення колегіального та виконавчого органу у фонді з чітким розмежуванням обов’язків та функціоналу.

До опікунської ради, як правило, входять постійні благодійники, засновники та інші зацікавлені люди. Найчастіше це відомі люди у вибраній специфіці для забезпечення більшої прозорості та результативності роботи організації.

Персонал благодійного фонду

Реєстрація фонду відбулася, тепер потрібен час подумати про його функціонування. Щоб фонд міг здійснювати реальну допомогу, у ньому повинні працювати виключно професіонали. Розглянемо мінімальний набір штатних одиниць, який потрібно залучити до процесу.

    • Директор Фонду. Керівник. Він відповідає за розробку стратегії підприємства. Формує бюджет та здійснює оперативний контроль.
    • Проект менеджер. Веде пошук потенційних благодійників, розробляє концепції заходів, домовляється про їхнє проведення, відповідає за реалізацію. Також він формує кошторис та підбирає підрядників та реквізит.
  • Головний бухгалтер формує звітність, веде облік зібраних коштів, контролює цільовий розподіл.
  • Соціальний працівник. Збирає заявки від потребуючих, перевіряє реальну потребу та потребу у наданні допомоги.
  • Маркетолог розробляє рекламно-просвітницьку кампанію, перевіряє результативність, працює з підрядниками.
  • Юрист необхідний, щоб складати та перевіряти документи щодо збору та розподілу зібраних коштів. Наприклад, прийому коштів від юридичної особи потрібно складати спеціальний договір з актом передачі.
Стаття по темі:  Генштаб: войска РФ ведут наступление на Бахмутском направлении

На аутсорсинг можна віддавати дрібну бухгалтерію, юридичний сектор, копірайт, адміністрування заходів та сайту. У штаті на початковому етапі можуть значитися кілька осіб, а решту наймати проектно за договором підряду. Згодом, звичайно, необхідно сформувати стабільну команду спеціалістів. Це допоможе покращити якість послуг.

Збір коштів на благодійний фонд. Які інструменти працюють найкраще

Насамперед, це особисті контакти. Підніміть свою телефонну книгу та подивіться, хто може бути зацікавлений у вашому проекті. Починаючи з малого, ви з часом підвищите впізнаваність фонду та довіру до нього.

Маркетингові інструменти для просування благодійного фонду

Офіційний сайт компанії — обов’язковий елемент просування компанії для збору коштів. Чим більше людей знають про вашу сферу діяльності, тим більше грошей можна буде отримати на рахунок. Сайт можна зробити самостійно, використовуючи один із популярних конструкторів сайтів або замовити у професійних програмістів.

Соціальні мережі та месенджери. Переважна більшість людей проводять багато часу в  Facebook та Instagram. Заведіть фірмовий обліковий запис і наповнюйте його оперативною інформацією щодо своєї діяльності. Таким чином, ви привернете увагу до соціальних проблем і зможете знайти благодійників.

Роздатковий матеріал. Підготуйте переконливе звернення та на його основі створіть друковану продукцію. Розмістіть її в освітніх закладах з навчання дітей англійській, або у спортивних закладах. Таким чином ви заявите про себе та привернете більше уваги до проблеми.

5 рекомендацій для залучення благодійників через сайт

  • Використовуйте логотип, що запам’ятовується.
  • Виберіть правильну колірну гаму.
  • Створіть зручну структуру та навігацію на сайті.
  • Наповніть сайт корисним та зрозумілим контентом.
  • Використовуйте якісні та правдиві фото та відео-звернення .

Як бачите, використовуючи ці рекомендації, ви зможете отримати хороший інструмент для просування свого фонду.

Share

You may also like...