Як продати автомобіль: вичерпне керівництво

Якщо хочете продати автомобіль за найвигіднішою ціною, знадобиться чимало сил та часу. Зазвичай усі посередники та автомайданчики, які пропонують терміновий викуп, знижують ціну на 20–30% від середнього ринку. Тому оптимальним варіантом за наявності хоча б невеликого запасу часу буде самостійний продаж.

Крок 1. Підготуйте машину до продажу

Насамперед варто подбати про товарний вигляд. Саме від нього залежить, наскільки швидко ви знайдете покупця і якою буде підсумкова ціна. Набагато вигідніше трохи витратитися на усунення дефектів, що кидаються в очі, ніж потім зменшувати ціну при огляді.

Що потрібно зробити

  1. Помийте машину. Можна зробити це самому, але краще з’їздити на мийку.
  2. Вимийте двигун. Краще за кілька тижнів до продажу, щоб він встиг запорошитися і своїм блиском не викликав підозр у покупців.
  3. Зробіть полірування кузова. Це особливо актуально для авто темного кольору, на яких виразно видно мікроподряпини.
  4. Заберіться в салоні. Протріть пил, відполіруйте панель приладів, пропилососьте сидіння, помийте килимки, приберіть все непотрібне з бардачка, почистіть попільничку.
  5. Наведіть порядок у багажнику. Пропилісосьте, приберіть весь мотлох, повісьте освіжувач.
  6. Усуніть несправності, які кидаються в очі: лампи поворотників, що перегоріли, текти тосола або стукіт у підвісці.

Чого не треба робити

  1. Не фарбуйте кузов. Свіжа фарба навіть на невеликих ділянках кузовних елементів викличе підозри, що машина побувала в ДТП. До того ж, це коштує чималих грошей.
  2. Не змінюйте розхідники. Новому господареві все одно доведеться зробити це самому, так що ні до чого витрачатися на олію, ремені та гальмівну рідину.

Крок 2. Виберіть спосіб продажу

Наша мета — продати машину якомога дорожче, тому ми не розглядаємо перекупників, автомайданчиків та послуг трейд-ін в автосалонах. Знайти покупця за самостійного продажу можна кількома способами: від оголошень в інтернеті та газетах до відвідувань авторинків. Розглянемо кожен із них докладніше.

Оголошення в інтернеті

Найпоширеніший і найефективніший спосіб, до якого вдається більшість автовласників. Добре тим, що можна безкоштовно отримати величезну аудиторію потенційних покупців із усіх регіонів країни. Розмістивши оголошення в інтернеті, можна спокійно працювати чи займатися своїми справами, а ваша машина тим часом продаватиметься.

Якщо продаєте популярну модель авто, можна розмістити оголошення про продаж у відповідній гілці клубного форуму. Аудиторія там менша, ніж на порталах оголошень, зате набагато цікавіше у придбанні саме вашої машини.

Хорошою стратегією буде розміщення оголошення одразу на кількох майданчиках, щоб розширити охоплення аудиторії.

У цьому випадку можна навіть скласти трохи різні описи і зробити різні фото. Можливо, на одному сайті покупець не зверне уваги на машину, а на іншому зацікавиться.

Оголошення прямо на машині

Найпростіший спосіб, часом не менш ефективний. Особливо якщо ви багато їздите і часто буваєте у людних місцях. Достатньо купити стікер «Продам» та закріпити його на задньому склі, вписавши номер телефону та коротку інформацію про авто.

Втім, можна навіть нікуди не їздити. Просто залишайте машину на парковках біля супермаркету, біля мийки чи магазину автозапчастин. Покупці зможуть одразу оцінити стан кузова і заглянути в салон, а якщо зацікавляться, то самі зателефонують вам. Єдиний мінус – доведеться трохи походити пішки.

Стаття по темі:  Де смачно поїсти туристу в Луцьку?

Наклеїти табличку «Продам» на машину можна на додаток до основного оголошення. Навіть якщо ви нікуди, окрім роботи, не їздите. Хто знає, можливо ваш покупець живе в сусідньому будинку або працює в офісі через дорогу.

Об’ява в газеті

Не варто списувати з рахунків і такий, начебто, застарілий спосіб. Він може виявитися дуже ефективним, якщо ви мешкаєте в невеликому місті. У регіонах багато людей вдаються саме до газет, коли їм потрібно щось продати машину чи купити.

Є чимало газет на кшталт «З рук у руки», «Все для вас» із платними та безкоштовними оголошеннями. Текст і фото часто можна завантажити на сайт газети, і наступного номера їх побачать тисячі потенційних покупців.

Авторинок

Найбільш клопіткий спосіб із усіх представлених. Проте він теж працює. На авторинках завжди дуже багато народу і, якщо пощастить, продати авто майже одразу.

До мінусів цього способу варто віднести велику кількість перекупників, які бажають отримати хорошу машину за мінімальною ціною, та необхідність оплачувати місце на стоянці. За день доведеться віддати близько тисячі рублів, а іноді й більше: все залежить від міста.

На авторинок варто з’їздити хоча б раз, щоб зрозуміти, яку ціну просити за машину.

Вирушаючи туди, постарайтеся прибрати з багажника все зайве: можливо, знайдете покупця і доведеться терміново оформляти угоду.

Однак покладатися тільки на авторинок не варто, краще заодно розмістити оголошення. Ринки працюють тільки у вихідні, а значить, весь тиждень машина простоюватиме і продаж може затягнутися надовго.

Крок 3. Визначтеся з ціною

Наступний крок – оцінити машину. Для цього потрібно прошерстити оголошення зі схожими авто, зателефонувати за кількома телефонами та поспілкуватися з працівниками автосервісу, в якому ви обслуговуєтеся. Проаналізувавши інші пропозиції, ви зможете дізнатися середню ціну по ринку та, відштовхуючись від неї, вибрати свою з урахуванням переваг та недоліків вашого авто.

Навіть дві однакові машини одного року випуску можуть коштувати по-різному. Все залежить від стану, пробігу, комплектації та безліч інших факторів. На підсумкову вартість впливають такі критерії (при обговоренні ціни з покупцем їх можна і потрібно використовувати як аргументи):

  1. Модель та рік випуску. Дізнайтеся середню ціну на моделі цього року та відштовхуйтеся від неї. Чим новіша машина, тим вища ціна.
  2. Пробіг. Середній пробіг за рік – 10–15 тисяч кілометрів. Якщо продаєте десятирічну машину з пробігом менше 100 тисяч кілометрів, можна додати ціну. При великих пробігах будьте готові зробити знижку.
  3. Комплектація. Чим більше в машині різних опцій, тим дорожче вона коштує. Звісно, ​​за умови, що всі навороти справно працюють.
  4. Тюнінг. А ось тюнінг практично не впливає на ціну. Принаймні гроші, вкладені в інсталяцію аудіосистеми, антикрил та обважування, повернути навряд чи вдасться. Хіба що знайдеться такий же поціновувач.
  5. Країна виробник. Якщо авто випускалося на кількох заводах і конкретне збирання цінується більше, це ще один привід збільшити ціну.
  6. Об’єм двигуна та трансмісія. Чим більший обсяг, тим дорожча машина. Виняток становлять найбільш вдалі варіанти двигунів, які цінуються вище. Автомат завжди дорожчий за механіку, хоча тут теж все залежить від практичності. Іноді віддають перевагу простішій ручній КП.
  7. Кількість власників. Очевидно, що якщо машина була в одних руках, є шанс продати її дорожче.
  8. Наявність сервісної книжки. Допоможе довести, що автомобіль завжди вчасно обслуговувався. Це гарна нагода просити більше.
  9. Стан кузова. Важливий критерій, що безпосередньо впливає на ціну. Якщо все ідеально, можна сміливо ставити ціну вище.
  10. Робота двигуна. Якщо є якісь проблеми, краще одразу розповісти про них та знизити ціну. Таке приховати навряд чи вдасться.
  11. Стан салону. Це перше, на що звертають увагу. Доглянутий, непрокурений салон — чудова нагода поторгуватися за велику ціну.
  12. Стан підвіски. Приховати дефекти не вийде. Так що, якщо є недоліки, краще не промовчати про них і зробити невелику знижку.
  13. Диски та шини. Хороші легкосплавні диски не тільки роблять авто привабливішим, а й піднімають його ціну. Те ж саме із запасним комплектом шин.
  14. Умови експлуатації та зберігання. Автомобіль, що дбайливо експлуатувався і добре зберігся, коштуватиме дорожче. Якщо ваш саме такий, не соромтеся говорити про це.
Стаття по темі:  ОК "Юг": оккупанты атаковали побережье Одесской области крылатыми ракетами

Крок 4. Складіть оголошення

Після оцінки стану, виявлення всіх сильних та слабких сторін вашого авто можна приступати до складання оголошення. Головне правило – говорити лише правду.

Не треба прикрашати реальність чи тиснути на жалість, розповідаючи історії про переїзд до іншої країни чи збирання грошей на лікування. Навіть якщо це правда, вона виглядатиме шкода і лише відштовхне покупців.

Обійдіться без шаблонних фраз, на кшталт «Машина — вогонь, все обслужено, вкладень не вимагає. Сів і поїхав». Вони дратують та насторожують. Якщо не хочете вдаватися в подробиці, просто перерахуйте характеристики, комплектацію, замінені деталі, наявність бонусів і вкажіть ціну. Також не забудьте відзначити, чи готові ви торгуватись.

Чек-лист для складання правильного оголошення

  1. Базова інформація: модель, тип кузова, рік випуску, колір, об’єм двигуна, трансмісії, пробіг. В оголошеннях на сайтах все це вибирається із готової форми.
  2. Комплектація. Вказуйте всі опції та додаткове обладнання (шкіряний салон, клімат-контроль, електропривід дзеркал, підігрів сидінь, аудіопідготовка, подушки безпеки).
  3. Замінені деталі. Перелік робіт та замінених вузлів за останні рік-два. Вказуйте все, крім витратних матеріалів. Якщо вік машини менш як три роки, краще цей пункт пропустити.
  4. Бонуси та подарунки: комплект шин, килимки, інструменти. Описуйте все, що надається з машиною на додачу.
  5. Ціна та контакти. Обов’язково вкажіть годинник, у який ви доступні, і напишіть, чи доречний торг.

Якими мають бути фото машини

Крім тлумачного опису, потрібно зробити якісні фото. Вони навіть важливіші за текст, адже їхній покупець бачить насамперед і від їхньої привабливості залежить, чи відкриє людина ваше оголошення чи гортатиме далі.

Можна обійтися смартфоном, але краще пошукати у знайомих гарну камеру. Зніміть авто з усіх боків, вибравши найбільш вдалий ракурс, зробіть кілька великих планів на колісних арках і порогах, а також приділіть увагу моторному відсіку та багажнику. У салоні потрібно знімати загальний план, панель приладів, задні сидіння і стелю. Взагалі, що більше фото, то краще.

Якщо машина довго не продається, намагайтеся частіше оновлювати опис та заново публікувати оголошення з новими фото, щоб привернути увагу покупців.

При цьому всі знімки мають бути свіжими та обов’язково відповідати сезону. Якщо на подвір’ї літо, у жодному разі не виставляйте фото, на яких видніється сніг, хоч би якими вдалими вони були.

Стаття по темі:  Шуруповерты Бош

Важливо також місце зйомки та заднє тло. Більше довіри викличуть знімки у дворі будинку, ніж десь на заправці.

Крок 5. Правильно спілкуйтеся та торгуйтеся з покупцями

Отже, ми дійшли до найцікавішого та найскладнішого етапу. Оголошення зацікавило покупців, і вони починають дзвонити, торгуватись та домовлятися про зустріч. Як поводитися, що говорити, що варто і не варто робити? Давайте розумітися.

Який би спосіб продажу ви не вибрали, для зв’язку доведеться вказати номер телефону. Тому бажано купити нову сім-карту. Так не треба буде світити особистий номер, а після продажу машини не доведеться відповідати на дзвінки покупців, що запізнилися.

Насамперед треба бути впевненим у собі та розмовляти ввічливо, але суворо. Якщо покажете розгубленість, є ризик, що покупець відмовиться мати з вами справу, прийнявши її за скритність, або, навпаки, діятиме нахрапом і нав’яже власні умови.

Заздалегідь підготуйтеся та відповідайте на запитання коротко та по суті, без ліричних відступів, які можуть викликати у покупця підозри.

Якщо того, хто подзвонив, цікавить тільки ціна, то це перекупник, якого краще відразу ввічливо відшити. Він нахабно торгуватиметься і в будь-якому випадку за запропоновану вами ціну машину не купить.

Намагайтеся підлаштуватись під покупця при виборі місця зустрічі та погоджуйте на перевірку машини в автосервісі, якщо він візьме на себе всі витрати на діагностику.

При зустрічі не варто безперервно базікати, розхвалюючи машину. Спершу дайте покупцеві спокійно розглянути авто. Коли в нього з’являться питання, він поставить їх сам.

Не пускайте покупця за кермо, а краще покатайте його самі.

Під час тест-драйву не варто лихачити, показуючи можливості авто. За законом підлості потрапите поліцейським або в машині щось зламається.

Якщо покупцеві все сподобалося і він погоджується на угоду, обов’язково беріть завдаток. Не піддавайтесь ні на які вмовляння притримати авто, а якщо людина відмовляється давати завдаток, то розвертайтеся та їдьте.

Чого не варто робити під час продажу

  1. Не дуріть покупця, замовчуючи про поломки або прикрашаючи можливості авто. Швидше за все, ваша брехня зрештою розкриється і призведе до неприємних наслідків.
  2. Ніколи не продавайте машину родичам та друзям. У вас обов’язково попросять знижку, а при виникненні проблем прийдуть до вас скаржитися — і дружнім стосункам прийде кінець. Виняток – якщо ви впевнені в машині та родичах на 100%.
  3. Не погоджуйтесь на продаж машини на виплат. Краще почекайте покупця з грошима або порадьте де-небудь зайняти суму, якщо так сподобалася машина.
Share

You may also like...